Inspired by Iceland

10 augusti 2010

Nu är jag igång

Det är riktigt kul ha kommit igång med bloggen nu. Jag hoppas att ni som har intresse kommer att följa med spänning. Ni kommer att märka att det kommer skrivas en hel del annat också. Jag har som huvudmål att "promota" mormors stickning. Men eftersom jag har så mycket av stickat hemma så kommer jag skriva och visa lite av det också.

Har ni frågor så svarar jag gärna, men efter bästa förmåga. Jag är själv inget proffs på att sticka, har försökt mig på men är bättre på annat. Däremot älskar jag stickat!

Trevlig läsning!

2 kommentarer:

stella rún sa...

Himla roligt med en isländska stickblogg. När ajg var aupair på island lärde jag mig att sticka. Mamma höll på mycket när hon var yngre men har slutat med det helt. Så när jag tog upp stickningen fick jag lära henne pånytt:P Jag har lagt din blogg på bloglovin, så här har du en följar:)

Isländska stickningar sa...

Vad kul, välkommen!

Ja, på island är det många som stickar - i alla olika åldrar.
Det tycker jag är riktigt kul. Men jag har missat det lite fast jag gillar att använda det som mormor gör.